Min normalarbeidsdag: Vil automatisere alt av vasking
Å snakke med og hjelpe kundene er det morsomste Maren Bjørge i SpareBank 1 Gudbrandsdal gjør på jobben. Vasking er ikke fullt så morsomt. Den vil hun automatisere.
Navn/rolle/arbeidssted:
Maren Bjørge, Bankvert, Sparebank 1 Gudbrandsdal avd. Ringebu
Tillitsvalgt i SpareBank 1 Gudbrandsdal og varamedlem i styret i Finansforbundet Innlandet.
Kaffe eller te?
Ja takk, begge deler
Hva har du på nattbordet?
«Den edle kunsten å gi f**n» av Mark Manson, Carmex og telefonen.
Når om morgenen begynner du å tenke jobb?
Når jeg knyter på meg skoene og tusler ned til kontoret.
Bruker du fortsatt kontanter?
Svært sjeldent.
Nevn en jobbsituasjon som du husker spesielt godt:
Det er mange øyeblikk jeg kommer på her, men det har vært veldig hyggelig å komme hjem til bygda mi og starte opp på lokalkontoret her. Dyktige kolleger og nærhet til kundene er viktig for meg i min hverdag.
Hva er det morsomste du gjør på jobb?
Snakke med og hjelpe kundene mine. Når kunder syns ting er vanskelig å forstå eller er misfornøyd, er det alltid godt for servicehjertet at de er blide og fornøyde når de går igjen. Men også det å komme ut i lokalsamfunnet og representere lokalbanken, snakke med kunder og potensielle kunder.
Hva er din viktigste egenskap i stillingen du har, og hvordan bruker du den?
Jeg er utadvendt og glad i å snakke med folk. Kan alltid snakke med kundene og forstå deres problemer, selv om jeg ikke alltid kan løse dem.
Hva gjør du for å holde deg oppdatert i en bransje med store endringer?
De fagansvarlige sender ut kontinuerlige oppdateringer, samt at vi har mange elektroniske kurs vi kan ta. Viktig å være på hugget og ta ansvar for oppfølging selv.
Hvis du kunne digitalisert hvilken som helst arbeidsoppgave, hva ville du valgt?
Alt av vasking.
Hva er den største utfordringen i finansbransjen akkurat nå (generelt og der du jobber)?
Den største utfordringen vil være usikkerheten rundt arbeidsmarkedet, på grunn av digitalisering av arbeidsprosesser.
Hvordan påvirker korona-utbruddet din arbeidshverdag?
Jeg har blitt mer påpasselig, fordi jeg sitter i kundefront. Det er en kontinuerlig vurdering av hvilke sikkerhetstiltak som må gjøres, men så lenge alle tar ansvar for seg selv går det fint!
Hvem inspirerer deg, og hvordan/hvorfor?
Jeg inspireres av mennesker som følger sine drømmer, jobber hardt og brenner for det de driver med.
Hva får deg til å stoppe opp i sosiale medier?
Større annonseringer fra nære og kjære, arrangementer og webinarer som kan være av interesse både sosialt og for min karriere.
Hva er det lengste du har klart å være uten mobilen?
Oi, i de senere år er ikke det lenge, men det er alltid godt å komme seg til setra der signalet er begrenset og hodet får koblet skikkelig av.
Når logger du av for kvelden?
Pleier å forholde meg til at jeg er ferdig rundt kl. 16, men det er veldig greit å ha muligheten til å logge seg på igjen senere hvis det er noe som presser på.